top of page

Дебатна освіта онлайн

Під час пандемії COVID-19 важливо зберегти комунікацію у дебатній спільноті, продовжувати навчання молоді дебатам, фокусуючись переважно на цифрових речах. Проєкт «Дебатна освіта онлайн» відбувається за підтримки Українського культурного фонду та покликаний знайти нові форми спілкування для існуючої дебатної спільноти, залучити нові партнерства та нових учасників та учасниць, зберігаючи дистанцію та гарантуючи безпеку.    

Ukrainian_Cultural_Foundation.png

ПРАВА ЛЮДИНИ ОЧИМА МОЛОДІ

Конкурс відеопромов.jpg

Громадська організація «НОВЕ БАЧЕННЯ» за підтримки Українського культурного фонду в рамках проєкту «Дебатна освіта онлайн» проводить конкурс відеопромов «Права людини очима молоді» до Міжнародного дня захисту прав людини.

 

Мета конкурсу – знайомство молоді з міжнародними стандартами в галузі прав людини, усвідомлення власних прав та свобод і розуміння важливості їхнього захисту для життя в демократичній державі.

 

Ідея конкурсу полягала в тому, що старшокласники та студенти знімуть відео власної публічної промови на мобільний телефон, опублікують його на своїй сторінці у соціальній мережі та надішлють його на конкурс. Таким чином, молодь на етапі підготовки буде не тільки знайомитися зі своїми правами і свободами, а й опанує базові навички публічних виступів, отримує можливість висловитися на актуальну тему та усвідомити власну відповідальність за спільне майбутнє.

 

Молодь у проекті зможе познайомитися з сучасними підходами до онлайн-навчання, а також зрозуміти, що дебатна освіта відкриває широкі можливості для майбутнього життя. Організатори розраховують, що учасники та учасниці набудуть практичного досвіду публічних виступів та переконливої аргументації, будуть поширювати власні ідеї щодо розуміння прав людини через соціальні мережі.

 

Цільова аудиторія: школярі 9-11 класів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів, закладів професійно-технічної освіти та студенти 1-3 курсів вищих навчальних закладів.

УМОВИ УЧАСТІ

 

  1. Заповніть реєстраційну форму онлайн до 05 грудня 2020 року до 20.00 за лінком - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1cwPyWsGEo7CsYV9csohvEWcMBtDdgfWFMMtSu4smiI3iyw/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0&gxids=7757

 

  1. Запишіть відео переконливої промови на задану тему тривалістю 4-5 хвилин. У своєму виступі розкрийте важливість теми прав людини,  поясніть, навіщо знати свої права і свободи та вміти їх захищати. Пріоритетом буде розповідь про успішну історію захисту порушених прав. Коло питань варто розглядати у контексті сучасної України та інтересів дітей і молоді.

 

  1. Розмістіть своє відео на власній сторінці в соціальній мережі Facebook або Instagram з поміткою «Права людини очима молоді» та надішліть цей лінк організаторам за адресою debate.dp@gmail.com до 07 грудня 2020 року до 20.00 з поміткою «На конкурс». Відео може бути записано на мобільний телефон. Його якість не впливає на результати конкурсу.

ТЕМИ ДЛЯ ВІДЕОПРОМОВ

 

  1. Реалізація прав людини – це спосіб життя.

  2. Школа – територія прав людини.

  3. Боротьба з корупцією є однією з найважливіших вимог демократичної держави

  4. Дистанційна освіта відкриває можливості для соціально вразливих категорій населення.

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ – 35 БАЛІВ

 

  1. Актуальність теми – 5 балів

  2. Глибина розуміння теми прав людини – 10 балів

  3. Зв’язок з практикою, наведення конкретних прикладів – 10 балів

  4. Презентаційні навички  – 5 балів

  5. Структура промови – 5 балів

 

Усі відео будуть  оцінені експертним журі, а  найкращі роботи будуть опубліковані на сторінці Facebook  ГО «Нове Бачення» та на сайті організації. Переможці отримають сертифікати та можливість безкоштовної участі в онлайн тренінгу з ораторської майстерності від кращих тренерів дебатної спільноти.

 

Конкурсні відео приймаються до 07 грудня 2020 року до 20.00. Результати будуть опубліковані 12 грудня 2020 року на сайті ГО «Нове Бачення».

Лінки відеопромов надсилайте за адресою debate.dp@gmail.com з поміткою «На конкурс».

Організатори розробили критерії участі та критерії оцінки відеопромов, базуючись на досвіді ГО «Нове бачення» навчанню різним форматам дебатів, їх оцінюванні та популяризації дебатної освіти. «Нове бачення» з 2012 року є членом міжнародної дебатної освітньої асоціації IDEA, керується у своїй діяльності міжнародними стандартами, бере участь у вироблені молодіжної політики та поширені принципів дебатів в Україні, стандартизує підходи до оцінювання публічних промов.

Умови конкурсу були відкритими, до участі залучилися різні навчальні заклади як Дніпропетровщини так й інших областей. Всього у конкурсі взяли участь 61 учасник/ця з 33-х навчальних закладів, 17-ти міст та селищ України та 8-ми областей. ГО «Нове бачення» планує і надалі продовжувати такі заходи, проаналізувавши досвід організації цього конкурсу, деталізуючи його умови участі. Організатори зіткнулися з певними технічними ускладненнями, коли не всі відео відкривалися з першого разу, тому планується видати методичні рекомендації щодо участі у конкурсі.

 

Організатори конкурсу висловлюють подяку всім учасникам та учасницям за підтримку та вивчення прав і свобод людини, популяризацію цієї теми і активну громадську позицію. Особлива подяка вчителям, тренерам, адміністраторам навчальних закладів та батькам школярів та студентів за підготовку, підтримку та поширення відеопромов, за важливі коментарі у соціальних мережах.

РЕЗУЛЬТАТИ КОНКУРСУ

 

ПЕРШЕ МІСЦЕ

  1. Лаптєва Станіслава, КЗО СБШ №23, м. Дніпро – 33 бали

  2. Богом'ягкова - Теніченко Анна, Криворізька загальноосвітня І-ІІІ ступенів школа №122 – 33 бали

 

ДРУГЕ МІСЦЕ

  1. Крицька Анастасія, Тернопільська ЗОШ І-ІІІ ст. № 24 – 31 бал

  2. Костюк Дар’я, Навчально-виховне об'єднання № 136, м. Дніпро – 30 балів

  3. Поліщук Поліна, Навчально-виховне об'єднання № 136, м. Дніпро – 29 балів

 

ТРЕТЄ МІСЦЕ

  1. Ковальчук Марія, ЦДЮТ, м. Бердянськ – 28 балів          

  2. Мишуринських Ксенія, Криворізька загальноосвітня школа № 111 – 28 балів  

  3. Оздемір Дерія            БСШ №16, м. Бердянськ – 27 балів    

  4. Юзленко Валерія, Жовтоводська гуманітарна гімназія імені Лесі Українки – 27 балів    

 

Учасники/ці конкурсу, які набрали від 20 до 25 балів, будуть запрошені для участі у тренінгу з ораторської майстерності разом з переможцями

  1. Горова Анастасія. Нєізвєстна Анастасія, Криворізька педагогічна гімназія – 25 балів    

  2. Попова Вероніка, Криворізька спеціалізована школа №71 – 25 балів                

  3. Говядовська Карина, Криворізька Тернівська гімназія – 24 бали

  4. Панченко Рената, Бердянський муніципальний ліцей – 24 бали

  5. Кокін Гліб, КЗЗСО ІІ-ІІІ ступенів гуманітарна гімназія ім. Лесі Українки, м. Жовті Води – 23 бали

  6. Шовкопляс Олександр, Комунальний заклад "Полтавський міський багатопрофільний ліцей №1 ім. Івана Петровича Котляревського" – 20 балів

  7. Семенюта Анна, Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 102 Криворізької міської ради Дніпропетровської області – 20 балів    

  8. Кіцела Дарина, КЗЗСО ІІ-ІІІ ступенів гуманітарна гімназія імені Лесі Українки, м. Жовті Води – 20 балів    

 

Всі учасники та учасниці будуть нагороджені сертифікатами, які будуть направлені на адресу навчальних закладів. Крім того, всім  будуть надіслані інформаційні листи, а найкращі відео будуть викладені на сайті організації «Нове бачення».

Бажаємо всім успіхів! Ми всі разом творимо позитивні зміни!

Дебатний турнір у Дніпрі

debate-word-checked-floor-concept-discus

          5 грудня 2020 р. проведено  дебатний турнір на тему: «Батьки мають право впливати на дитину щодо вибору її майбутньої професії». Дебати відбувалися у НВО №136 м. Дніпра. На них були запрошені учні, батьки, вчителі, громадськість. Було дотримано всіх санітарних норм щодо проведення масових заходів у умовах пандемії COVID-19. Онлайн-трансляція дебатів відбувалась через сторінку на фейсбуці. У турнірі взяли участь 4 дебатні команди, які отримали перший дебатний досвід.

 

Мета заходу: познайомити молодь з міжнародними стандартами в дебатах та сучасними підходами до навчання, а також усвідомити, що дебатна освіта відкриває широкі можливості для майбутнього життя.

 

         Команди ствердження заявляли, що вибір професії – це дуже відповідальне рішення, від якого залежить майбутнє, а батьківський вплив – запорука успішного становлення особистості. Тема виявилася для молоді дуже актуальною, бо перед ними вже стоїть вибір майбутньої професії. Старшокласники наголошували на тому, що завдання батьків з раннього віку надати дитині можливість спробувати себе в різних сферах. Спортивні секції та творчі гуртки, заняття з англійської та робототехнікою – все це допоможе дитині зрозуміти, чого ж він чи вона хоче насправді, чим готова займатися цілий день. Та й батьки краще зрозуміють, до чого їхня дитина має схильність: може, не варто відправляти її вчитися на журналіста, де обов'язково знання іноземних мов, якщо вона зовсім не схильна до їх вивчення. Професійний вибір у підлітковому віці здійснюється не тільки як власне рішення молодої людини. Адже вона ще не готова повною мірою усвідомити всі сторони свого майбутнього життя і потребує підтримки з боку дорослих і, перш за все, батьків.

         

       Команди опонентів наголошували на тому, що батьки мають важливий неоціненний досвід, послуговуючись яким дитина начебто зможе зробити більш правильний вибір. Проте кожний досвід формується внаслідок дій людини протягом життя, отже якщо дитина не буде самостійно помилятися, брати на себе відповідальність та приймати рішення, то як тоді сама дитина отримає власний неоціненний досвід? Вибір, нав’язаний батьками, може бути не тим, що насправді хоче дитина. Як наслідок – 4 марних роки навчання на бакалавріаті, купа витраченого часу, грошей та нервів. Всього цього можна уникнути в тому випадку, коли з боку батьків не буде відчуватися тиск, настанови і ультиматуми. Це ще раз підтверджує критерій – Власний вибір – власний досвід.

        Вибір професії – це перш за все, відповідальність самої дитини, і батьки повинні повністю і беззастережно віддати своїм дітям право приймати рішення з цього питання. Допомога у виборі майбутньої професії полягає в тому, щоб запропонувати шляхи пошуку рішення, а не саме рішення. Адже, виходячи зі свого минулого, нереально знати, яке з рішень виявиться найефективнішим у майбутньому. Тому залишається одне – довіряти і надавати підтримку. Також спікери наголошували, що кожна людина хоче досягти у своєму житті визнання, в тому числі і професійного, і, щоб його отримати, наші діти повинні важливі рішення приймати усвідомлено та самостійно.

         Під час турніру відбулася трансляція дебатів онлайн, яку переглянули більше ніж 735 учасників/ць. Отже, старшокласники активно обговорювали актуальну тему, познайомилися з всесвітнім форматом шкільних дебатів, навчилися будувати промови за міжнародними стандартами та отримали перший досвід публічних виступів.

Дебати_5 грудня_2020_5.jpg

Круглий стіл на тему: 

«Вивчення уроків історії Голокосту та інших геноцидів для виховання загальнолюдських цінностей

через дебатну освіту»

Круглий стіл «Вивчення уроків історії голокосту та інших геноцидів для виховання загальнолюдських цінностей через дебатну освіту»

Громадська організація «Нове бачення» продовжила співпрацю з партнерами, було проведено спільний круглий стіл з Інститутом вивчення історії Голокосту «ТКУМА». У круглому столі взяли участь Ігор Щупак, директор Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» і Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», Олександр Шаньгін, керівник освітніх проєктів ГО «Нове бачення»; Ірина Піскарьова, керівниця освітніх програм інституту «Ткума» та Олена Зима, виконавча директорка ГО «Нове бачення».

В ході круглого столу спікери запропонували поновити співпрацю у контексті розвитку дебатної освіти та запропонували нові форми та методи взаємодії. Також в ході дискусії йшлося про нові можливості проєкту та його цілі, а також про цінності та смисли, які створює вивчення історії та сучасності через інструменти дебатної освіти. Була висловлена думка щодо залучення широкого кола нових учасників до співпраці, використовуючи онлайн-можливості.

Детальніше про захід можна дізнатися тут.

       

Круглий стіл_Інститут ТКУМА_10.12.2020.j
bottom of page