New Vision
Дебати у Сєвєродонецьку
11-12 грудня 2019 року у м. Сєвєродонецьк, Луганської області, у Луганському державному університеті внутрішніх справ відбувся дводенний тренінг та дебати в рамках проєкту "Публічні дебати для лідерів громад".
Курсанти університету протягом двох днів пройшли навчання з організації парламентських дебатів і підвищили свою обізнаність в сфері протидії корупції, громадянської освіти, толерантності і ключових соціально-політичних питань. Учасники та учасниці отримали практичні навички участі у дебатах; всі учасники та учасниці дебатували за форматами Лінкольна-Дугласа, Карла Поппера та парламентських дебатів на тему:
«Уряд технократів – найкращий спосіб боротьби з корупцією», отримали зворотній зв'язок від суддів та були нагороджені сертифікатами.
Створення дебатного клубу у м. Сєвєродонецьку, у Луганському державному університеті внутрішніх справ, відбулося завдяки зусиллям учасниці проекту "Публічні дебати для лідерів громад" Галини Копилової, яка влітку 2019 р. брала участь у тренінгу для лідерів громад та у Літній школі з публічних дебатів. Керівництво Луганського державного університету внутрішніх справ підтримує розвиток дебатів, запросило до публічних дебатів школярів з вчителями м. Сєвєродонецька та вбачає великий потенціал у співпраці майбутніх поліцейських та школярів.
Describe your image
Describe your image
Describe your image
Describe your image
Регіональний дебатний турнір до Всесвітнього дня з прав людини
07 грудня 2019 року у м. Дніпрі відбувся Регіональний дебатний турнір для школярів, в ході якого пройшли майстерні для учителів та учнів з дебатних технологій, дискусія про права людини, два дебатних раунди для двох вікових груп українською та англійською мовами.
Describe your image
Describe your image
Describe your image
Describe your image
В ході Регіонального дебатного турніру для школярів відбулися майстерні для учителів та учнів з дебатних технологій, дискусія про права людини, два дебатних раунди для двох вікових груп українською та англійською мовами.
Теми майстерень:
-
«Філософія та критерії суддівства. Особливості оцінювання дебатів за різними форматами».
-
«Права та свободи дітей в сучасній Україні через призму війни. Як говорити з дітьми про складні теми».
-
«Структура публічних виступів. Роль запитань під час раунду перехресних запитань».
Теми турніру:
-
Молодша ліга – "Батьки мають право обмежувати дитину у користуванні телефоном".
-
Старша ліга – "Батьки мають право контролювати контент своєї дитини".
Завдяки заходу 90 учасників та учасниць з 4 областей детальніше познайомилися з особливостями дебатних форматів, вдосконалили навички аргументації, а вчителі дізналися секрети оцінювання дебатів під час турнірів. Школярам важливо не тільки знати про власні права та свободи, але й вміти їх відстоювати, виробляти моделі поведінки, засновані на правах людини.
IDEA святкує своє 20-річчя
новини з Брюсселя
IDEA (the International Debate Education Association) святкує своє 20-річчя у листопаді 2019 року в Брюсселі. Громадська організація «Нове бачення» є частиною міжнародної дебатної спільноти і щиро дякує за чудову можливість бути серед ключових лідерів дебатів та обговорювати з ними важливі речі!
Місія IDEA - сприяти взаєморозумінню та активному, поінформованому громадянству по всій Європі шляхом дебатів. Мета асоціації - допомогти членам досягти цієї місії, а по-друге, створити синергію та забезпечити прогрес мережі, щоб втілити нашу спільну місію в реальність. Ми всі створюємо вплив серед молодих людей, тому що бачимо, що «Дебати змінюють ваше життя» та «Дебати змінюють суспільство».
19 членів IDEA зустрілись у Брюсселі, щоб обговорити перспективи дискусійної спільноти. Сесії стратегічного планування, семінари, круглий стіл для всіх учасників Європарламенту були дуже важливими. Які наступні кроки вживатиме IDEA для сприяння дебатівській освіті?
Основними цілями подій у Європейському парламенті в Брюсселі є:
Стверджувати важливість дискусійної освіти у формальній та неформальній освіті, демонструючи, як це пов’язано із важливими загальними проблемами розвитку навичок 21 століття, зв’язку молоді із суспільством та підтримки її для того, щоб стати активними громадянами.
Пояснити вплив дискусійної освіти за останні 20 років на прикладі Східної та Центральної Європи на основі дослідження, проведеного у 8 країнах, та інших свідчень та аналізу. Мотивувати подальше залучення органів влади, організацій громадянського суспільства, донорів, вчителів та молодіжних співробітників до подальшої співпраці з IDEA.
Учасники обговорили необхідність дискусійної освіти для молоді в Європі як методу для розширення можливостей молодих людей у навичках 21 століття, позитивного включення їх до інклюзивного суспільства та створення перспективи для підтримки активної громадянської позиції.
Дебатна освіта розширює можливості молодих людей, оскільки дебати про освіту:
-
Покращує ваше критичне мислення;
-
Дебатна освіта вчить розвивати свою думку за допомогою потужних пояснень, які переконують оточуючих;
-
Навчає здорового і критичного ставлення до інформації, яка вас оточує, і дозволяє протистояти спокусам;
-
Підтримує вас розпізнавати помилки та спростувати їх.
-
Збільшує ваші навички мови, читання та письма.
IDEA, міжнародна дебатна освітня асоціація, - це спільнота членів, які є переважно національними організаціями дебатних мереж. IDEA базується в Нідерландах і налічує 19 членів (з 19 країн), більшість з яких базується в Європі. Крім того, IDEA має глобальну мережу партнерських дебатних освітніх організацій. Інші незалежні офіси IDEA базуються на Близькому Сході, Північній Африці, Центральній Азії, а офіс - у Скоп'є, Північна Македонія. З 2012 року ГО "Нове бачення", Україна, є активним членом міжнародної дебатної освітньої асоціації IDEA.
Ця фантастична мережа членів, дебатних освітніх організацій, їх тренерів, експертів, волонтерів та молодих учасників дискусій робить цю мережу одним із провідних світових постачальників дебатної освіти, надаючи ресурси, тренінги та заходи освітянам та молоді. Члени IDEA працюють зі школами та університетами, іншими дебатними організаціями, неурядовими організаціями, освітніми центрами, бізнесом та урядами.
«Дебати змінюють ваше життя» та «Дебати змінюють суспільство»!
В чому полягає цінність дебатів новини з Харкова
27-28 листопада 2019 року відбувся ще один тренінг для активної молоді у місті Харкові в рамках проекту "Публічні дебати для лідерів громад".
Літня школа з публічних дебатів для лідерів громад має вже свої результати: Єлизавета Бєляєва, як учасниця проекту, самостійно створилала дебатний клуб в Харківському національному університеті внутрішніх справ та організувала публічні дебати. А для початку було навчання. Лідери дебатного клубу Харківського університету внутрішніх справ познайомилися з технологією дебатів та обговорили питання:
-
В чому полягає цінність дебатів?
-
Чому публічні дебати є важливими для студентської громади?
-
Якою є мета дебатів – чого ми хочемо досягти?
Також учасники та учасниці познайомилися з форматами публічних дебатів, у тому числі з парламентськими дебатами, побудовою аргументації та отримали практичний досвід застосування дебатів; обговорили питання як організувати дебати в університеті.
В ході тренінгу лідери дебатного клубу акцентували увагу на необхідності навчання культурі дебатів у навчальному закладі та громаді. Учасники тренінгу підкреслили, що для підготовки якісних дебатів, потрібно постійно розвивати навички публічних виступів у учасників та учасниць та обирати суспільно важливі теми для обговорення.
Тема дебатів:
«Уряд технократів – найкращий спосіб боротьби з корупцією».
Завдяки проекту лідері дебатного клубу з ХНУВС пройшли навчання з методів ведення публічних дебатів і підвищили свою обізнаність в сфері корупції, толерантності і ключових соціально-політичних питань.
Проведення публічних дебатів в освітньому середовищі Харківського університету внутрішніх справ відбулося за підтримки та модерації громадської організації «Нове Бачення».
Всеукраїнський фестиваль дебатних клубів в Одесі
19-22 вересня 2019 року Громадська організація «Нове бачення» у партнерстві з ДП УДЦ «Молода Гвардія» провела V Всеукраїнський Фестиваль дебатних клубів.
Фестиваль дебатних клубів - захоплююче свято для молодих інтелектуалів. У ньому взяли участь учасники та учасниці з усієї України: Дніпропетровської, Житомирської, Запорізької, Київської, Полтавської, Одеської, Тернопільської та Донецької і Луганської, які підконтрольні Україні. Майстерні та навчальні блоки були організовані для двох цільових аудиторій проекту – для освітян, які виступали у ролі тренерів та суддів, та для учнів-дебатерів, і проходили паралельно у різних локаціях.
70 учасників та учасниць познайомилися з технологією дебатів, форматами дебатів: Всесвітнім форматом шкільних дебатів та ціннісним форматом Карла Поппера, набули навичок аргументації та дізналися як організувати дебати у навчальному закладі.
Програму V Всеукраїнського Фестивалю дебатних клубів було складено таким чином, щоб забезпечити для учасників заходу максимальне навчання дебатам, створити умови для комунікації, знайомств, обміну досвідом та поєднати це з дебатним турніром. Разом з методистами УДЦ «Молода Гвардія» було розроблено квест з дебатів, що викликало у школярів неабиякий інтерес до дебатів. Одним із завдань квесту було створити репортаж про фестиваль або написати есе: «Як дебати змінили твоє життя». Команда організаторів Фестивалю проаналізувала результати квесту та прийшла до висновку, що така форма роботи під час Фестивалю є дуже ефективною та цікавою, але її треба адаптувати до програми заходу, враховуючі навантаження дітей. Висловлювалася ідея, що квест може бути окремим дебатним заходом.
Дебати відбувалися за такими темами:
-
«Світ Гаррі Поттера має бути відкритим для звичайних людей».
-
«В Україні необхідно ввести податок на розкіш».
Переможцями турніру у всесвітньому форматі шкільних дебатів стала команда Гімназії №12 з м. Дніпра (тренерка – Людмила Коваленко), яка у фіналі виборола кубок турніру у ССЗШ № 9 з м. Дніпра (тренерка – Людмила Давлєтова). Переможцями у форматі Карла Поппера стала команда з Києва ЗСШ №314 (тренерка – Надія Шебанова).
Вітаємо переможців!
Вишеградська дебатна академія
у Братиславі
Громадська організація «Нове бачення» брала участь з 18 по 24 серпня 2019 року у Вишеградській дебатній академії у Братиславі, Словаччина. Чотирнадцять учасників та учасниць від «Нового бачення» представляли Україну на цьому міжнародному заході. Як це відбувалося і хто представляв команду?
Вишеградська дебатна академія у Братиславі – це спільний проект шести країн, які разом подали заявку до Міжнародного Вишеградського фонду. Місія Фонду полягає в просуванні ідей для сталого регіонального співробітництва в Центральній Європі. Всі партнери з шести країн - Словаччини, Чехії, Угорщини, Польщі, України та Грузії, добре знають один одного, всі вони є членами міжнародної дебатної освітньої асоціації IDEA, саме це стало запорукою успішності такої грандіозної події.
Громадська організація «Нове бачення» дізналася про підтримку Вишеградської дебатної академії ще під час міжнародного дебатного турніру DNIPRO OPEN 2019, тому рішення хто поїде влітку до Братислави, прийшло миттєво – найкращі спікери англомовного формату! 10 найкращих спікерів турніру та 4 тренери нашої організації цілий тиждень спілкувалися, обмінювалися досвідом, розповідали про свої національні культурні традиції та країни, дебатували. Досвідчені міжнародні тренери провели майстер-класи з дебатів для початківців, а також для досвідчених дебатерів, надавали експертні висновки. Наша команда дуже гарно виглядала на фоні інших команд, бо ми обрали найкращих англомовних спікерів з різних навчальних закладів та міст – Дніпра, Києва та Черкас. Такий досвід для наших учасників був дуже корисний, бо вони зрозуміли, що їхнє розуміння дебатів відповідає міжнародним стандартам, а живе спілкування з однолітками розширює світогляд та є безцінним. Задоволена, з планами на майбутнє, бажанням удосконалювати набуті знання та навички, українська команда поверталася додому.
Describe your image
Всеукраїнська літня школа з публічних дебатів
20-23 серпня 2019 року Громадська організація «Нове бачення» провела Всеукраїнську Літню школу з публічних дебатів для лідерів громад у с. Китайгород Царичанського району Дніпропетровської області. У заході взяли участь учасники та учасниці з десяти областей України: Дніпропетровської, Житомирської, Запорізької, Київської, Полтавської, Чернігівської, Харківської, Тернопільської та Донецької і Луганської, які підконтрольні Україні.
Майстерні та навчальні блоки Літньої школи були організовані для двох цільових аудиторій проекту – для лідерів громад та для освітян і проходили разом для двох груп або окремо в різних локаціях.
Завдяки проекту 35 учасників та учасниць з 10 областей детальніше познайомилися з технологією дебатів, форматом Лінкольна-Дугласа та дізналися як організувати публічні дебати у своєму оточенні – громаді або навчальному закладі. Лідери громад розглядали свою роль у дебатах у трьох ракурсах: як експерта з дебатів, який розуміється на суті дебатів, аргументації та особливостях дебатного формату; як менеджера, який планує та організує дебати у громаді; та як модератора, який безпосередньо проводить дебати і вміє керувати аудиторією. Тому план Літньої школи було створено таким чином, щоб максимально надати практичних навичок учасникам як з ефективної комунікації, публічних виступів та дебатів, так і з організації та проведення самих дебатів.
Учасники та учасниці працювали у групах, планували покрокову діяльність з організації публічних дебатів, прораховували ризики.
Публічні дебати у громаді можуть сприяти виявленню активістів і неформальних лідерів громади. Це важливий аспект розвитку громади, оскільки знаходження лідерів, здатних успішно розв'язувати соціальні проблеми, реалізовувати соціальні проєкти, організовувати людей на вирішення завдань громади, є передумовою успішного розвитку громади в майбутньому. З одного боку, застосування дебатів допомагає виявити активістів і лідерів, які потребують підготовки до публічних дебатів; а з іншого боку, участь у реалізації завдань громади сприяє формуванню й розвитку у них організаторських якостей.
Публічні дебати у громаді можуть допомогти діагностувати соціальні проблеми громади. Соціальну проблему розглядають як співвідношення між дійсним та бажаним, між реальним та ідеальним у конкретних соціальних реаліях. Життя людей конкретної громади визначають певні природні та соціальні умови, результати їхньої праці, при цьому люди прагнуть до змін у своєму житті. Й різняться не лише умови життя та достаток кожної родини, а й прагнення до змін.
Різні групи громади можуть мати різні уявлення про шляхи і засоби розв'язання назрілих соціальних проблем, а тому питання про розподіл ресурсів має вирішуватися на публічних дебатах із залученням підготовлених представників усіх зацікавлених сторін, які не лише відстоюють свою позицію, а й поважають опонентів та їхні аргументи. Такий рівень публічної комунікації вимагає належного рівня комунікаційної культури. У свою чергу, це забезпечує адекватність соціального управління, сприяє подоланню відриву керуючої системи від керованої.
Використання публічних дебатів у громаді передбачає розробку і реалізацію проєктів розвитку громади. Це стає можливим за умов, що лідери та активісти вже об’єдналися в організацію, беруть участь у реалізації завдань громади та набули навичок самоорганізації. Публічні дебати потрібні для того, щоб автори соціальних проєктів могли їх представити на розгляд громади і змагатися за підтримку свого проєкту з боку більшості громади.
Публічні дебати в громаді передбачають також і використання ресурсу дебатної технології для соціальної мобілізації громадян на реалізацію завдань громади. Дебатери як суб’єкти управлінського впливу в громаді в ході публічних дебатів мають можливість переконати більшість членів громади у перевазі їхньої позиції/пропозиції щодо розв'язання тих чи інших проблем. Громадяни, які добре володіють мистецтвом проведення політичних дебатів, можуть відігравати помітну роль у формуванні громадської думки у ході підготовки та проведення місцевих та всеукраїнських референдумів. Вони здатні переконливо пояснювати членам громади сильні й слабкі сторони рішень, винесених на голосування.
І, врешті-решт, там, де використовуватимуться публічні дебати в громаді й формуватиметься нова діалогова культура комунікації, там повставатиме й оновлена місцева та регіональна еліта, здатна забезпечити демократичний характер відносин у громаді та соціально адекватне управління громадою.
Всеукраїнська Літня школа з публічних дебатів для лідерів громад проходила в рамках проекту «Публічні дебати для лідерів громад», який реалізується ГО «Нове бачення» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходів можуть не збігатися з офіційною позицією уряду США.
Навчаємо публічним дебатам
Сьогодні існує чимало громад, у житті яких значну роль відіграють громадські організації та їх лідери. Для таких громад характерні публічний діалог соціальних суб’єктів та зростання соціальної адекватності рішень, ухвалених громадою.
Публічний діалог у громаді не завжди буває вдалим і продуктивним, адже в реальному житті суб’єкти, які вступають у публічну комунікацію, часто не готові на належному рівні відстоювати свою позицію – вони не знають, як це робити, як наводити аргументи, як їх захищати, як спростовувати аргументи і докази опонентів. Тож публічна комунікація почасти переходить у русло взаємних звинувачень та образ, що загрожують конфліктом. Для запобігання цьому слід навчати активістів та лідерів публічної комунікації у громаді. Для досягнення цієї мети найпридатнішою є дебатна технологія.
Громадська організація «Нове бачення» почала серію тренінгів для лідерів громад та активної молоді. Такі заходи у травні-липні 2019 року відбулися у м. Корюківка Чернігівської обл., м. Кривий Ріг, Дніпропетровської області, м. Золотоноша, Черкаської області та м. Дніпро. В ході перших тренінгів учасники та учасниці з Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Полтавської, Харківської, Чернігівської, Черкаської та Тернопільської областей познайомилися з технологією дебатів, та усвідомили, чому важливі дебати для громади. Також лідерів громад дізналися про формати публічних дебатів, побудову аргументації та отримали практичний досвід застосування дебатів; обговорили питання як організувати дебати у громаді.
Вміння проведення публічних дебатів дає змогу позитивно змінювати життя громади. Використання публічних дебатів у громаді забезпечує: виявлення активістів і неформальних лідерів громади; діагностику соціальних проблем громади; визначення рейтингу цих соціальних проблем; пошук шляхів зміцнення ресурсного потенціалу, необхідного для розв’язання проблем громади; розробку і реалізацію проєктів розвитку громади; залучення ресурсу дебатної технології для соціальної мобілізації громадян на реалізацію завдань громади; здійснення громадського контролю за діяльністю керівництва громади щодо використання ресурсів та реалізації нею проєктів; підготовку активістів та неформальних лідерів до участі у виборах органів місцевого самоврядування; участь у підготовці та проведенні референдумів; формування нової діалогової культури комунікації, що забезпечить формування оновленої місцевої та регіональної еліти, здатної підтримувати демократичний характер відносин у громаді та соціально адекватне управління нею. Залучення діячів громад до опанування дебатною технологією сприятиме зростанню людського і соціального капіталу кожної громади.
Учасники та учасниці тренінгів отримали практичні навички участі у дебатах, дебатували на тему: «Залучення місцевого бізнесу до співпраці - запорука спроможності громади» та отримали сертифікати. Ці лідери будуть займатись організацією публічних дебатів в своїх регіонах, в ході яких обговорюватимуть важливі теми, а саме стратегія інтеграції України, гендерні питання, участь громадян у публічних слуханнях, тощо. Проведення публічних дебатів у громадах буде відбуватися за підтримки та модерації громадської організації «Нове Бачення» в рамках проекту «Публічні дебати для лідерів громад», який реалізується за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходів можуть не збігатися з офіційною позицією уряду США.
Публічні дебати - тренінги для лідерів громад
Запрошується активна молодь та лідери громад (також представники органів місцевого самоврядування, журналісти)
-
Учасники та учасниці візьмуть участь у двох тренінгах та Літній школі з публічних дебатів. Всього буде відібрано дві групи.
-
Самостійно організують як мінімум одні публічні дебати у громаді. Всього планується 25 таких дебатів у громадах.
-
Представлять свої результати та історії успіхів на Фінальній конференції.
Навчальний тренінг для групи 2 з ефективної комунікації та публічних дебатів відбудеться 26-27 липня 2019 року у м. Дніпро.
Реєстрація на тренінг
триває до 18.07!
Реєстраційна форма за посиланням:
Навчальний тренінг для групи 1 з ефективної комунікації та публічних дебатів відбудеться 21-22 червня 2019 року у м. Корюківка (с. Бреч) Чернігівської області.
Реєстрацію на тренінг
завершено!
Проект здійснюється за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
Всі запитання надсилайте через електронну пошту debate.dp@gmail.com або через сторінку Facebook: https://www.facebook.com/ngonewvision/
Менеджер проекту - Іжко Оксана, тел.: 063 8038631. Сайт ГО «Нове бачення» – http://www.newvision.org.ua/
Шкільні дебати для освітян
7-8 червня 2019 р. Громадська організація «Нове бачення» за підтримки Посольства США в Україні провела в Інгулецькій перлині Кривого Рогу навчальний тренінг зі шкільних дебатів та суддівства для освітян району. Метою тренінгу було навчання технологіям дебатів, принципам та підходам до організації шкільних дебатних турнірів.
В ході тренінгу було прояснено зміст ціннісних дебатів формату Карла Поппера як технології формування громадянських компетенцій учнів. Знайомство з дебатами відбулося за різними форматами. Вивчення вимог до суддівства у дебатах дозволило учасникам зрозуміти як оцінювати шкільні дебати.
Під час тренінгу детально обговорили та презентували ролі спікерів у різних форматах шкільних дебатів: ціннісному форматі Карла Поппера та всесвітньому форматі шкільних дебатів. Учасники та учасниці розвивали навички аргументації та стратегії спростування, відзначили особливості використання запитань під час дебатів.
Перший день завершився практикою – дебатами за навчальною темою з аналізом. Практика є практикою!
Другий день – все про особливості суддівства у дебатах: критерії суддівства та філософія дебатів. Робота в парах за технологією «навчаючи-вчуся» з презентаціями: «Філософія суддівства», «Критерії суддівства», «Яким має бути суддя у дебатах».
Організація дебатного клубу та проведення шкільних дебатів – особливий блок спілкування.
Фінальною фазою спілкування була рефлексія.
Результати? Школу № 102 визначено як базову для впровадження шкільних дебатів в Інгулецькому районі у м. Кривий Ріг. Загальна думка у групі – шкільним дебатам бути! Спрацювала технологія Bluetooth між учасницями та учасниками. Вразило глибоке розуміння необхідності навчання дебатам в освітянському просторі через адепток компетентної освіти – пані Ірини Запорощенко та координаторки клубу дебатів Людмили Хорькової. Особлива роль у дійстві, яке сталося, це ініціатива голови Інгулецької районної у місті ради Сергія Жеребило, дебатера за ментальністю. Наявність такого симбіозу керівників та вмотивованих освітян – запорука успіху.
Громадська організація «Нове бачення» дякує колективу Криворізької загальноосвітньої школи I – III ст. №59 за гостинний прийом.
Проект здійснюється за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
Дивіться нас на Фейсбуці
Публічні дебати для лідерів громад
Громадська організація «Нове бачення» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні розпочинає новий проект «Публічні дебати для лідерів громад» та запрошує до співпраці всіх зацікавлених осіб.
Дискусія повинна стати невід'ємною частиною будь-якої соціальної сфери: політики, бізнесу, науки, мистецтва, права, релігії тощо. Таким чином, публічні дебати як важливий компонент демократичних інституцій дозволяють публічно пояснювати, як і чому саме приймаються певні рішення та як вони сприятимуть вирішенню соціальних проблем. Проект передбачає залучити активну спільноту до публічного діалогу про демократію, права людини та мультикультуралізм. Для публічного захисту власних ідей учасники та учасниці оволодіють технологіями ефективної комунікації та публічних дебатів. Проект спрямовано на навчання молоді та лідерів громад роботі з інформацію, вмінню відрізняти факти від думок, долати стереотипи, знаходити проблеми та пропонувати їхні розв'язання.
До участі у проекті запрошуються учасники та учасниці Дніпропетровської, Запорізької, Одеської, Полтавської, Київської, Тернопільської, Чернігівської, Черкаської, а також території Луганської та Донецької областей, які підконтрольні уряду України. Участь з інших областей також можлива.
У проекті заходи будуть відбуватися для двох цільових груп:
1. Активна молодь та лідери громад (також запрошуються представники органів місцевого самоврядування, журналісти)
-
Учасники та учасниці візьмуть участь у двох тренінгах та Літній школі з публічних дебатів. Всього буде відібрано дві групи.
-
Самостійно організують як мінімум одні публічні дебати у громаді. Всього планується 25 таких дебатів у громадах.
-
Представлять свої результати та історії успіхів на Фінальній конференції.
2. Вчителі шкіл різних предметів, школярі 6-11 класів, студенти вищих навчальних закладів
-
Вчителі візьмуть участь у навчальних тренінгах з дебатних технологій.
-
Організують у своїх навчальних закладах шкільні дебатні клуби.
-
Візьмуть участь у Фестивалі дебатних клубів у м. Одеса у вересні 2019 р. та ХІІ міжнародному дебатному турнірі для школярів DNIPRO OPEN 2020.
Для вчителів:
-
Навчальний тренінг з організації шкільних дебатів та суддівства в дебатах відбудеться 06-07 червня у м. Кривий Ріг. Реєстрацію на тренінг завершено.
-
Навчальний тренінг з організації шкільних дебатів та суддівства в дебатах відбудеться 25-26 жовтня у м. Київ. Реєстрація на тренінг триває! Реєстраційна форма за посиланням:
-
Фестиваль дебатних клубів у м. Одеса – 19-22 вересня 2019 року.
Реєстраційна форма – буде пізніше.
Проект здійснюється за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
Всі запитання надсилайте через електронну пошту debate.dp@gmail.com або через сторінку Facebook: https://www.facebook.com/ngonewvision/
Менеджер проекту - Іжко Оксана, тел.: 063 8038631. Сайт ГО «Нове бачення» – http://www.newvision.org.ua/
Для молоді та лідерів громад
-
Навчальний тренінг для групи 1 з ефективної комунікації та публічних дебатів відбудеться 21-22 червня 2019 року у м. Корюківка (с. Бреч) Чернігівської області. Реєстрацію завершено.
-
Навчальний тренінг для групи 2 з ефективної комунікації та публічних дебатів відбудеться 26-27 липня 2019 року у м. Дніпро. Реєстрація на тренінг триває!
Реєстраційна форма за посиланням:
-
Літня школа з публічних дебатів 20-23 серпня 2019 року у м. Дніпрі. Реєстрація на Літню школу триває!
Реєстраційна форма за посиланням:
Перші заходи
DNIPRO OPEN 2019 - міжнародний дебатний турнір для школярів
З 01 по 03 березня у Дніпрі відбувся міжнародний дебатний турнір для школярів DNIPRO OPEN 2019!
Протягом трьох днів турніру для учасників було проведено різноманітні майстерні з дебатних технологій, у тому числі – англомовні. Наукові співробітники Інституту «Ткума» і Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» взяли активну участь у реалізації програми дебатного турніру. Були проведені екскурсії Музеєм Голокосту та кілька майстерень. Так, керівник науково-музейного відділу Інституту «Ткума» д-р Денис Шаталов і науковий співробітник Валентин Рибалка поспілкувалися зі школярами на складні теми колаборації під час Другої світової війни та мотивів людської поведінки.
Паралельно з роботою майстерень проходив круглий стіл для вчителів та тренерів, модератором якого виступила науковий співробітник Інституту «Ткума» д-р Олена Іщенко. Говорили про проблеми історичної пам’яті, про Голокост в Україні, особливості викладання теми на уроках історії в школі. Керівник освітнього відділу Інституту «Ткума» Ірина Піскарьова презентувала нові видання з історії Другої світової війни та Голокосту, і розповіла про освітні можливості для вчителів і школярів.
На турнірі дебатувала 41 команда з України та Латвії двома мовами – українською та англійською. 23 навчальних заклади взяли участь у дебатах і це команди з Латвії, Бердянська, Горішніх Плавнів, Запоріжжя, Карлівки, Києва, Кривого Рогу, с. Розсошенці Полтавської області, Черкас та Дніпра. Три треки працювали паралельно – один у молодшій лізі (формат ціннісних дебатів Карла Поппера, україномовний) та два – у старшій (формат Карла Поппера з полісі-кейсом та всесвітній формат шкільних дебатів – україномовний та англомовний). В рамках турніру бло проведено 5 відбіркових раундів, півфінал та фінал.
Чотири раунди майстерень для різних цільових аудиторій відбулися протягом трьох днів – для дебатерів у різних форматах, для суддів та тренерів з командами, суддів без команд. Судді на турнірі виробляли власну філософію суддівства, експерти розробляли поради на основі потреб. А дебатери не тільки обговорювали зміст тем, але й навчалися. Вони змогли краще зрозуміти сутність дебатів, удосконалити навички активного слухання, вчилися толерантно сприймати різні точки зору.
Ми вітаємо переможців у трьох треках – у молодшій лізі – команди «Платинум» та «Індиго» НВО №136 м. Дніпра (тренерка – Ярмоленко Тетяна Сергіївна) та переможців в англомовному форматі – команду «Матрьона» СБШ №23 м. Дніпра (Тренерка – Нетьосова Світлана Феліксівна).
Турнір організовано громадською організацією «Нове бачення» разом з Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума» та за інформаційної підтримки Дніпропетровської обласної державної адміністрації.
Дякуємо партнерам за конструктивну співпрацю! Крім того, ми хочемо подякувати всім учасникам турніру за чудові насичені дні, які ми провели разом!