top of page

ПРАВА ЛЮДИНИ ОЧИМА МОЛОДІ

 конкурс відеопромов

до Міжнародного дня прав людини

Конкурс відеопромов.jpg

Під час пандемії COVID-19 важливо зберегти комунікацію у дебатній спільноті, продовжувати навчання дебатам, фокусуючись переважно на цифрових речах. Громадська організація «НОВЕ БАЧЕННЯ» у партнерстві з Українським культурним фондом оголошує конкурс відеопромов «Права людини очима молоді» до Міжнародного дня прав людини. 

Мета конкурсу – знайомство молоді з міжнародними стандартами в галузі прав людини, усвідомлення власних прав та свобод і розуміння важливості їхнього захисту для життя у демократичній державі.

Молодь у проєкті зможе познайомитися з сучасними підходами до онлайн навчання, а також зрозуміти, що дебатна освіта відкриває широкі можливості для майбутнього життя. Організатори розраховують, що учасники та учасниці набудуть практичного досвіду публічних виступів та переконливої аргументації, будуть поширювати власні ідеї щодо розуміння прав людини через соціальні мережі.

Цільова аудиторія: школярі 9-11 класів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів професійно-технічної освіти та студенти 1-3 курсів вищих навчальних закладів.

Мова конкурсу – українська.  

ТЕМИ КОНКУРСУ

  1. Реалізація прав людини – це спосіб життя.

  2. Школа – територія прав людини.

  3. Боротьба з корупцією є однією з найважливіших вимог демократичної держави

  4. Дистанційна освіта відкриває можливості для соціально вразливих категорій населення.

 

УМОВИ УЧАСТІ

1.    Заповніть реєстраційну форму онлайн до 05 грудня 2020 року до 20.00 за лінком. 

2.    Запишіть відео переконливої промови на одну обрану Вами тему тривалістю 4-5 хвилин. У своєму виступі розкрийте важливість теми прав людини та поясніть, навіщо знати свої права і свободи та вміти їх захищати. Пріоритетом буде розповідь про успішну історію захисту порушених прав. Коло питань варто розглядати у контексті сучасної України та інтересів дітей і молоді.

3.    Розмістіть своє відео на власній сторінці в соціальній мережі Facebook або Instagram з поміткою «Права людини очима молоді» та надішліть цей лінк організаторам за адресою debate.dp@gmail.com до 07 грудня 2020 року до 20.00. Відео може бути записано на мобільний телефон. Його якість не впливає на результати конкурсу.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ – 35 БАЛІВ 

1.    Актуальність теми – 5 балів 
2.    Розуміння теми прав людини – 10 балів 
3.    Зв’язок з практикою, наведення конкретних прикладів – 10 балів
4.    Презентаційні навички  – 5 балів
5.    Структура промови – 5 балів

Усі відео будуть оцінені експертним журі, а  найкращі роботи будуть опубліковані на сторінці Facebook.  

ГО «Нове Бачення» та на сайті організації. Переможці отримають сертифікати та можливість безкоштовної участі в онлайн тренінгу з ораторської майстерності від кращих тренерів дебатної спільноти. Ми розраховуємо на підтримку тренерів шкільних та студентських клубів, які зможуть консультувати бажаючих взяти участь у конкурсі.   

 

Конкурсні відео приймаються до 07 грудня 2020 року до 20.00. Результати будуть опубліковані 12 грудня 2020 року на сайті ГО «Нове Бачення».

Лінки відеопромов надсилайте за адресою: debate.dp@gmail.com з поміткою «На конкурс».

 

Громадська організація «Нове бачення» розробляє та здійснює освітні проєкти, пов'язані з навчанням демократії, формуванням громадянських компетентностей та утвердженням принципів освіти для сталого розвитку через відкриту дискусію, дебати, технології критичного мислення, ефективну комунікацію і взаємодію. ГО «Нове бачення» з 2012 року - член міжнародної дебатної освітньої асоціації IDEA, керується у своїй діяльності міжнародними стандартами, бере участь у вироблені молодіжної політики та поширені принципів дебатної освіти в Україні.

 

Чекаємо на ваші роботи онлайн!

 

Команда ГО «Нове Бачення»
debate.dp@gmail.com 
Менеджер проєкту
Ірина Авдєєва
+38 0509699824

20161210_095514.jpg

Дебатна освіта в музеях Центральної та Східної Європи
Debate education in museums across

Central and Eastern Europe

Громадська організація «НОВЕ БАЧЕННЯ» у партнерстві з міжнародними організаціями та за підтримки Вишеградського фонду розпочинає новий проєкт «Дебатна освіта в музеях Центральної та Східної Європи» та запрошує 10 музеїв з України до співпраці.

 

Мета проєкту 


вимірювання потреб, пов'язаних із дебатами, та обізнаність про музеї в різних країнах

Проект заповнить існуючий пробіл у галузі інноваційної музейної освіти шляхом досліджень, розбудови спроможності та встановлення міцних партнерських відносин. Заохочуючи співпрацю між дебатними освітніми організаціями та музеями, проект визначить нові сфери співпраці, а також встановить партнерські стосунки, що зміцнюють громадянське суспільство. Збільшення знань про інноваційні освітні засоби серед музейних працівників та вдосконалення співпраці між неурядовими організаціями безпосередньо покращить привабливість музеїв та закладів культури в регіоні

Партнери та фінансування 

Проєкт реалізується за підтримки Вишеградського фонду.

 

  • Керуючий партнер - Polish Debating Foundation - Польська дебатна фундація

  • Non-governmental organization «New Vision» – Громадська організація «Нове бачення»

  • Slovak Debate Association – Словацька дебатна асоціація

  • Georgian Institute of Debates and Education (GIDE) – Грузинський інститут дебатів та освіти

  • Czech Debate Association – Чеська дебатна асоціація

  • Public Association «Youth of Gagauzia», Republic of Moldova – Громадська асоціація «Молодь Гагаузії» в Молдові.

Основні заходи

Жовтень 2020 р. – складання опитувальника для міжнародного дослідження у шести країнах (Україні, Польщі, Слочаччині, Чехії, Грузії та Молдові) щодо взаємодії між музеями та громадськими організаціями, які займаються дебатною освітою 


Листопад-грудень 2020 р. – встановлення партнерських відносин із музеями, проведення опитування серед музеїв, переклад з національних мов на англійську та аналіз дослідження, проведеного у шести країнах


Січень-лютий 2021 р. – відбір учасників/учасниць для участі у міжнародному заході у березні 2021 р.

День первый 004.JPG
INTRO_Debate education in museum across
INTRO_Debate education in museum across

Березень 2021 р. – воркшоп у Варшаві (або онлайн):
 

А. учасники: тренери та менеджери з дебатних організацій, працівники музеїв (10 осіб від кожної країни)

В. форма: 2 дні інтенсивного навчання (4 заняття на день, семінари та тематичні дослідження, окремі та змішані заняття для дебатів та музейних викладачів)

С. тренери: Polska Debatuje та команда Польського національного музею, зовнішні координатори

D. приклади тематичних сесій: як налагодити співпрацю, як створити дебати, придатні для музеїв та шкільних програм, як з ними працювати
 

Липень 2021 р. – публікація посібника «Музеї як простори для мислення: залучення аудиторії шляхом дискусій у центральноєвропейських музеях. Огляд та діагностика».
- підсумок опитувальника та березневих воркшопів
- є інструкцією для працівників музеїв


Серпень 2021 р. – підсумкова онлайн-сесія.

Зацікавлені партнери можуть приєднатися до проєкту, написавши нам на електронну пошту - debate.dp@gmail.com для Олени Зими.

INTRO_Debate education in museum across

Публічні дебати для лідерів громад

 навіщо ми створили цей посібник

НАВІЩО МИ СТВОРИЛИ ЦЕЙ ПОСІБНИК

Публічні дебати в громаді. Посібник для лідерів  громад [за заг. ред. Т. Ремех] / О.В. Зима, Т.О. Ремех, В.О. Скворець [Текст]. – К. : Логос, 2020. – 92 с.

Україна увійшла в активну фазу реформування багатьох сфер  життєдіяльності: країною крокує реформа місцевого самоврядування (децентралізація), змінюється виборча система, посилюється боротьба з корупцією тощо. Такі системні зміни потребують відповідаль­них і підзвітних громадянам органів влади. Відповіддю на нові виклики українського суспільства стає мобілізація спільнот навколо місцевих і національних реформ, посилення активності громад, їх спроможності бути рівними учасниками діалогу з владою.  

У посібнику ми виклали окремі теоретичні положення щодо ролі громади в суспільному житті, призначення й можливості публічних дебатів у громаді, зібрали практики дебатування, приклади громад, де це застосовують. Ми хочемо поділитися рекомендаціями, прийомами, успішними історіями та запропонувати всім охочим почати або ж продовжити застосовувати дебати як ефективний інструментарій громади для залучення однодумців до розв'язання проблем місцевого значення.

 

Посібник не адресований досвідченим парламентарям, видатним політтехнологам чи організаторам політичних шоу. Він стане у пригоді всім, хто живе в громаді й хоче активно просувати демократію на місцевому рівні й укріплювати її на національному. Хоча, хтозна, може активна залученість до публічних дебатів змінить і ваше життя – і ви станете громадотворцем чи лідером громади або ж майстерно виконуватимете роль депутата чи політолога...

Сподіваємося, що наведені у посібнику технології, практики й приклади надихнуть вас зініціювати власні дії щодо залучення громадян, органів влади, мас медіа до розв'язання через обговорення важливих для вас та членів вашої громади проблем.

Коли починати? – спитаєте ви. Вже й одразу. Наше життя, ваша громадська активність і ті завдання, які ви ставите перед собою з активізації й залучення громади, потребують ваших негайних активних дій. Тож займайтеся дебатами собі в задоволення й на користь громаді. Сподіваємося, що інформація та поради, вміщені в посібнику, згодяться.

Не баріться – беріться до роботи!

Матеріали посібника апробовані на Літній школі з публічних дебатів для лідерів громад у серпні 2019 року в с. Китайгород Дніпропетровської області.

Посібник створено в рамках проекту «Публічні дебати для лідерів громад», який було реалізовано за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди авторів та учасників заходів можуть не збігатися з офіційною позицією уряду США.

Публічні дебати в громаді_посібник ГО Но

 

Громадська організація «Нове бачення» висловлює щиру подяку за поради, коментарі, зворотний зв'язок:

  • лідерам громадської організації «Альтернатива» (місто Корюківка, Чернігівської області) і особисто Володимиру Оніщуку;

  • громадським активістам: Бєляєвій Єлизаветі, Карпенку Дмитру, Білокур Тетяні, Мірошніку Ігорю, Пельтеку Давіду, Максюті Ганні, Разініній Яні, Шебановій Надії;

  • тренерам та суддям з дебатів: Масютіній Марині, Авдєєвій Ірині, Шаньгіну Олександру, Копиловій Галині, Давлєтовій Людмилі, Коваленко Людмилі, Зарічній Олені, Галь Світлані, Запорощенко Ірині, Ярмоленко Тетяні, Якубовській Вікторії. 

Автори

Посібник поширюється серед учасників проєкту та тих, хто прагне розвивати дебати в громаді. Ви можете його замовити у нас, написавши нам лист на електронну пошту: debate.dp@gmail.com або завантажити тут.

debate-word-checked-floor-concept-discus

Що таке ефективний фандрайзинг

Тренінг  для лідерів громад у Дніпрі

12 березня у Дніпрі відбувся тренінг з фандрайзингу для лідерів громад

 

Для кого?

Для лідерів/рок громадських організацій, які прагнуть зробити свої осередки більш фінансово стабільними

 

Мета: познайомити учасників/ць тренінгу з базовими поняттями фандрайзингу

 

Очікувані результати: учасники/ці зможуть пояснювати, що таке ефективний фандрайзинг та навіщо мати фандрайзингову стратегію в громадській організації

 

Питання до розгляду

 

  • Сутність та цілі фандрайзингу. Якою має бути фандрайзингова стратегія?

  • Зміст та особливості здійснення фандрейзингової діяльності.

  • Філософія діяльності донорських структур.

  • Критерії оцінювання проектних заявок.

  • Як зробити власну громаду більш конкурентоспроможною, надійною та перспективною в очах донорів?

  • Як публічні дебати допомагають просувати інтереси громади?

 

Де? м. Дніпро, пр. Пушкіна, 55, офіс 227

Коли? 12 березня 2020 р., 16.30 – 19.00

Хто? Олена Зима, тренерка, виконавча директорка ГО «Нове бачення».

            Олександр Шаньгін, Ірина Авдєєва, тренери ГО «Нове бачення»

 

Проектний менеджмент має стати невід'ємною частиною діяльності громадської організації, суспільна активність має бути підкріплена вмінням демонструвати відкритість та прозорість щодо власної діяльності. Творити корисні справи на користь громади та реалізувати свою мету активісти можуть тільки тоді, коли є повне розуміння потреб цільової аудиторії, реальна оцінка власних сил та можливостей, створена команда однодумців, спланована діяльність та наявність ресурсів, які будуть залучені для реалізації ідей. Структура, управління, розподіл обов'язків, особиста та колективна відповідальність – це те, з чим громадські організації зіткаються в результаті свого становлення та розвитку. Виявляється, що для ефективної діяльності треба бути не тільки вмотивованим лідером, а й уміти постійно набувати знань у нових сферах: з основ менеджменту, стратегічного планування, бухгалтерії, фінансової звітності тощо. 

 

Для багатьох громадських організацій Дніпропетровської області стало відкриттям, що на певному етапі свого розвитку, ініціативи, які здійснювалися активістами раніше, підкріплювалися швидше хаотичним бажанням її учасників бути корисними і не пов'язувалися з проектним менеджментом, публічною звітністю та відповідальністю. Тому, прагнучі до ефективного зростання, варто навчитися долати певні організаційні труднощі та познайомитися з проектним менеджментом. Особливою ознакою спроможності організацій є залучення ресурсів, в тому числі фінансових. Саме фінансово незалежна організація стає більш впливовою та стабільною, може планувати свою діяльність на майбутнє, більше розуміти власну роль у громаді, ефективніше впливати та співпрацювати з іншими.

Реєстрація триває до 10 березня 2020 року до 20.00 за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/1dLzrzoK8lkwAR0tACknEQlKd5dc69sffcS9ccAdAbBg/edit

Тренінг відбувся в рамках проекту «Публічні дебати для лідерів громад», який здійснюється за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

Всі запитання надсилайте через електронну пошту debate.dp@gmail.com або через сторінку Facebook: https://www.facebook.com/ngonewvision/

Менеджер проекту - Іжко Оксана, тел.: 063 8038631

 

Дякуємо за вчасну реєстрацію!

 DNIPRO OPEN 2020 - Всеукраїнський дебатний турнір для школярів 

21-23 лютого 2020 року у Дніпрі відбувся ХІІ всеукраїнський дебатний турнір DNIPRO OPEN, який проводила Громадська організація «Нове бачення». Відкриття турніру проходило у Дніпропетровській обласній державній адміністрації. Від імені Дніпропетровської ОДА привітав учасників начальник управління зовнішньоекономічної діяльності Дніпропетровської ОДА Олександр Ракша, який акцентував увагу молоді на цінності дебатів для громадянського суспільства, так як дебати розвивають критичне мислення, вчать працювати з інформацією, долати стереотипи та знайомлять молодь із поняттями демократії і толерантності. Олена Харченко, керівник проектів ПРООН у Дніпропетровській області, підкреслила, що публічні дебати саме той інструмент, який сприяє обговоренню актуальних проблем у громаді, але для прийняття конструктивних рішень потрібне навчання лідерів.

Дебатний турнір для школярів Dnipro Open 2020  проходив у рамках проекту "Публічні дебати для лідерів громад". Презентаційні дебати на тему: «В умовах гібридної війни публічні дебати сприяють викриттю маніпуляцій» торкалися понять, що таке гібридна війна,  публічні дебати, маніпуляція, та доводили, що публічні дебати сприяють чи не сприяють маніпуляції. Тренери коментували дебати та пояснювала присутнім особливості Всесвітнього формату шкільних дебатів та різницю між заявленим форматом та форматом ціннісних дебатів Карла Поппера.

В цьому році на участь у турнірі зареєструвалася рекордна кількість учасників – 250 учасників/ць, всього – 50 команд. Також до участі у дебатах долучилися школярі з Дніпра, Києва, Львова, Тернополя, Кривого Рогу, Черкас, Горішніх Плавнів, Бердянська, Запоріжжя та Полтавщини.

В перший день дебатного турніру для школярів Dnipro Open 2020 створюється простір для спілкування та навчання, навчання демократії через дебати. Дебатна спільнота Dnipro Open брала участь у квесті «Я – медіаграмотний/на». Мета квесту – в легкій та невимушеній формі познайомити дебатерів з базовими поняттями медіаграмотності, бо наступного дня буде обговорення саме цих тем.  Крім того, через участь у заході створити атмосферу позитиву та спілкування, перемішати всіх, щоб вони почали між собою взаємодіяти. За правилами квесту потрібно було учасникам та учасницям об’єднатися у команди по п’ять осіб з різних шкіл, пройти п’ять локацій з восьми та виконати в них певні завдання, а потім створити плакат – «Я – медіаграмотний/на». Локацій було вісім, і учасники могли на власний розсуд обирати п’ять. Локації для квесту були такими:

Протидія маніпуляції; Стоп фейк; Толерантність; Експертний центр; Рекламне агентство; Твій особистий простір; Фактчекінг; Все про пропаганду.

Перший день турніру завершився культурним вечером та презентаціями дебатних клубів. Другий і третій день – це безпосередньо шкільні дебати.

 

Теми дебатного турніру для школярів DNIPRO OPEN 2020 присвячені медіаграмотності, проходили для двох вікових категорій та у трьох треках:

7-9 класи, формат ціннісних дебатів Карла Поппера, україномовний трек.

  • «Соціальні мережі сприяють медіаграмотності»;

  • «Медіаграмотність має бути обов’язковим предметом у школі».

9-11 класи, Всесвітній формат шкільних дебатів, англомовний та україномовний трек.

  • ​«Пропаганда для захисту національних інтересів виправдана»;

  • «Propaganda for protection of national interests is justified»;

  • ​«Політична реклама маніпулює свідомістю громадян».

  • «Political advertising manipulates public awareness».

 

ХІІ відкритий дебатний турнір для школярів DNIPRO OPEN 2020 проходив три дні у Дніпрі. Громадська організація «Нове бачення» організувала цей захід за підтримки Дніпропетровської обласної адміністрації та Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. 

Фіналістами у трьох треках стали:

у молодшій лізі, формат Карла Поппера – команда «Бета», приватна школа «Афіни», м. Київ - (тренерка – Ольга Рухлова), яка стала переможцем, та команду «А+», Гімназія А+, м. Київ - (тренерка Чистякова Ольга);

у старшій лізі в україномовному форматі – команда «Люди в чорному», Розсошенська гімназія, с. Розсошенці Полтавської області - (тренерка – Галь Світлана Олександрівна), яка перемогла, та команда «Debate office», НВО №136, м.Дніпро - (тренерка Ярмоленко Тетяна Сергіївна);

в  англомовному форматі – команда «De Jure», Креативна Міжнародна Дитяча Школа (КМДШ), м. Київ - (тренерка – Олена Сагітова), яка стала переможницею, та команда «De Facto», Креативна Міжнародна Дитяча Школа (КМДШ), м. Київ - (тренерка – Юлія Мартинюк).

Вітаємо переможців!

bottom of page